Wij zetten onze ervaring met softwarepakketselectie graag voor jou in
Wil je aan de slag met nieuwe bedrijfssoftware? Dan kun je maar één keer de juiste keus maken. Door op doordachte wijze het software selectieproces te doorlopen bespaar je tijd, geld en waarschijnlijk veel zorgen. TLA e-fficiencyspecialisten kennen het klappen van de zweep. Zij zetten hun ervaring en kennis graag voor jou in, zodat jij de juiste pakketselectie maakt. Hieronder lees je welke stappen ondernomen worden, wanneer je TLA inschakelt om de software pakket selectie voor jou te begeleiden:
1. Inventariseren van jouw bedrijfsactiviteiten
Aan de hand van een interview inventariseren wij wat jouw bedrijfsactiviteiten zijn en inhouden. Tijdens dit interview wordt met de verschillende kerngebruikers gesproken over welke handelingen, documenten en of systemen er gebruikt worden.
2. Beschrijven van jouw huidige bedrijfsprocessen
Per (hoofd)activiteit wordt er een processchema opgesteld aan de hand van de verkregen informatie uit de inventarisatie. Per processtap richten wij ons op het proces in combinatie met de input/output. De schema’s worden opgesteld via de flowchart methode.
3. Inventariseren eisen en wensen
Samen met jou en / of jouw medewerkers wordt geïnventariseerd welke eisen en wensen er zijn ten aanzien van het nieuwe softwarepakket. Deze inventarisatie gaat in op de huidige en gewenste situatie en dient als input voor de volgende stap.
4. Opstellen lijst met mogelijke softwarepakketten
Op basis van jouw branche en bedrijfsactiviteiten wordt een longlist opgesteld van mogelijke softwarepakketten die aansluiten bij jouw organisatie. Vervolgens wordt op basis van de vastgestelde eisen en wensen een concrete selectie (shortlist) gemaakt van potentieel geschikte softwarepakketten.
5. Demonstraties softwarepakketten
Met de leveranciers van de geselecteerde softwarepakketten worden demonstraties gepland. Voorafgaand aan de demonstraties wordt een lijst gemaakt met onderwerpen die behandeld moeten worden. Na iedere demonstratie wordt er een korte evaluatie opgesteld. Deze evaluatie dient als input voor het advies.
6. Advies pakketkeuze
In de laatste stap van de pakketselectie wordt alle voorgaande informatie gebundeld en uitgewerkt naar een advies. In het advies wordt beschreven welk softwarepakket het beste aansluit op jouw processen, eisen en wensen.
7. Implementatie/begeleiding
Nadat jij een keuze hebt gemaakt voor een bepaald softwarepakket vindt de implementatie plaats. Hierbij richten wij ons op het begeleiden van jouw organisatie bij de inrichting en conversie (bestaande gegevens meenemen naar het nieuwe softwarepakket) van het nieuwe softwarepakket.
8. Managementinformatie
In overleg met jou/jouw organisatie kan vervolgens worden geïnventariseerd welke bestaande en nieuwe informatiebehoefte er is. Als antwoord op deze informatiebehoefte wordt met bestaande/nieuwe rapportagesoftware managementinformatie gerealiseerd.
Wil je meer informatie, een afspraak of een offerte aanvragen? Neem dan contact op met één van onze specialisten via 0314 369 123